همشهری آنلاین: دیدارهای باقی‌مانده بوندس‌لیگا درهفته هشتم روز یکشنبه به پایان رسید. هامبورگ هرتا را در هم کوبید، اما صدر جدول را از دست داد.

دیدار تیم‌های وردربرمن و اشتوتگارت در چارچوب رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های دسته برتر آلمان، بوندس‌لیگا، با نتیجه دو بر صفر به نفع برمن میهمان به پایان رسید. کلودیو پیزارو در دقیقه سوم و آرون هونت در دقیقه پنجاه و یکم، دروازه اشتوتگارت را گشودند.

برمن در رقابت‌های گذشته نشان داده که در خارج از خانه قوی‌تر است. شاگردان توماس شاف در فصل جاری بوندس‌لیگا، تاکنون خارج از خانه شکست نخورده‌اند. با وجود این‌که سه بازی گذشته این دو تیم در خانه اشتوتگارت به نفع میزبان پایان یافته بود، این‌بار اما بخت با اشتوتگارتی‌ها یار نبود. این دومین باخت خانگی اشتوتگارتی‌ها در ۱۵ بازی پیشین است (اولی در برابر کلن).

برمنی‌ها تاکنون بیشترین گل خود در بوندس‌لیگا را به اشتوتگارتی‌ها زده‌اند. (۱۵۰ گل). توماس شاف، مربی وردربرمن، دوران بازی خود را ۱۴ سال پیش (۱۹۹۵) در همین برمن و در بازی برابر اشتوتگارت به پایان برد. آن بازی را برمن با نتیجه ۴ بر 1 به نفع خود به پایان رساند. شاف دو گل آخر خود را نیز در سالهای ۱۹۸۸ و ۱۹۸۹ در برابر اشتوتگارت به ثمر رساند.
این بازی از نظر تعداد گل نیز در میان رقابت‌های اخیر دو تیم استثناء بود. بازی‌های اخیر برمن و اشتوتگارت همواره پر گل بوده و به طور متوسط ۵/۵ گل در هر بازی رد و بدل شده و برنده دست‌کم ۴ گل به ثمر رسانده بود.

در پایان این رقابت، برمنی‌ها با کسب ۱۵ امتیاز و ۵ پله صعود نسبت به هفته هفتم، در مقام چهارم جدول قرار گرفتند. اشتوتگارت نیز با مجموع ۸ امتیاز از ۸ بازی همچنان در جایگاه سیزدهم باقی ماند.

دیدار پایانی، پایان صدرنشینی هامبورگ

دیدار پایانی هفته هشتم را روز یکشنبه (۴ اکتبر / ۱۲ مهر) تیم هامبورگ با هرتا برلین، قعرنشین جدول برگزار کرد. این دیدار که در خانه هرتا برگزار شد، در پایان و با وجود برتری زودهنگام برلینی‌ها بر حریف (دقیقه نهم) سرانجام با نتیجه ۳ بر 1 به نفع هامبورگ پایان یافت.

هرتا در فصل جاری، تا کنون ۸ بازی انجام داده که تنها دیدار نخستین خود در برابر هانوفر را با نتیجه یک بر صفر برده و در بقیه بازی‌ها بازنده بوده است. این در حالی است که هامبورگ به رهبری برونو لابادیا، تنها دو دیدار خود در فصل جاری را مساوی کرده و باقیمانده بازی‌ها را برده است. این تیم هفته گذشته در هفته هفتم بوندس‌لیگا، بایرن مونیخ، پرافتخارترین تیم آلمان را با یک گل شکست داد.

به گزارش دویچه‌وله، هامبورگی‌ها با شکست ۳ بر 1 پایتخت‌نشینان، تفاضل گل خود را به مثبت دوازده و امتیاز را به ۲۰ رساندند. رقابت هامبورگ با لورکوزن که در هفته‌های سپری‌شده بوندس‌لیگا تنها بر سر تفاضل گل ادامه دارد، بدین ترتیب فعلا به نفع لورکوزن پایان یافت، زیرا این تیم با ۲۰ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۱۳، "ناپلئونی" صدرنشین است. لورکوزن هفته پیش نیز ۲ ساعت، و تا پایان دیدار آخر هفته هفتم میان مونیخ و هامبورگ، در جدول اول بود.

در پایان هفته هشتم بوندس‌لیگا، تیم‌های لورکوزن، هامبورگ و شالکه به ترتیب اول تا سوم هستند. هرتا نیز همچنان از صدرنشینی خود در قعر جدول دفاع می‌کند. این تیم از ۸ بازی تنها ۳ امتیاز دارد و تا کنون شانس اول سقوط به دسته پایین‌تر است.

کد خبر 92032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز